loading...
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته و المستشهدین بین یدیه
پارسا پسندیده بازدید : 15 جمعه 25 بهمن 1392 نظرات (0)

 

تمام منابع حديثى اتفاق نظر دارند كه اهالى شرق ( ايرانيان ) انقلاب مى كنند كه آن انقلاب ، راه را براى ظهور مهدى(عليه السلام) هموار مى كند . اينان « اصحاب رايات السود ; لشكرى با پرچم هاى سياه » معرفى شده اند كه پيشاهنگان دولت مهدى و سرسپردگان حكومت اويند .

 

 

پارسا پسندیده بازدید : 41 جمعه 25 بهمن 1392 نظرات (0)

 

صراط پلی است که بر روی آتش جهنم، به امر خداوند متعال کشیده شده و به نیکوکاران و بدکاران امر می شود که از آن عبور نمایند و بی تردید یکی از سخت ترین حالات قیامت، گذشتن از پل صراط می باشد!

این پل که به امر خداوند ظاهر می گردد بنا به فرمایش امام صادق (ع): اَلفُ سَنَةٍ صُعُودُ، وَ الَف سَنَة هُبوط، و اَلف سَنة حِدال؛ (آن سه هزار سال راه است) که هزار سال آن سربالایی، هزار سال سرازیری و هزار سال مسیر صاف و همواری می باشد و در روایتی دیگر از این امام همام در باب کیفیت گذشتن از روی این پل آمده است که: 
اشخاصی که در دنیا ایمان به اصول دین و فروع آن نداشته اند و یا ایمانشان ضعیف بوده است، پاهایشان در آنجا خواهد لغزید، ولی آنان که در دنیا ایمان قوی داشته و وظایف شرعی و الهی را به نحو احسنت انجام داده اند، به آسانی از آن عبور خواهند نمود، به نحوی که بعضی از مردم مثل برق با سرعت تمام از آن می گذرند و بعضی مانند اسب دونده از آن عبور می کنند و بعضی دیگر به مانند انسان عادی با پای پیاده از روی آن عبور می کنند، و بعضی بر روی دست ها و زانوها و روی شکم (مانند بچه کوچکی که هنوز راه رفتن را یاد نگرفته) از روی صراط عبور می نمایند، و بعضی نیز خود را به پل صراط آویخته و گاهی گوشه های آتش به آن ها اصابت می نماید.
 

در این پل که بنا بر روایات متعدد از مو باریکتر و از شمشیر برنده تر می باشد، ایستگاه های بازرسی متعددی وجود دارد که در هر کدام از آن ها چیزی می پرسند و اگر کسی نتواند جواب درستی بدهد، نمی گذارند از آن جا عبور نماید .خداوند در باب این ایستگاه های بازرسی در قرآن کریم می فرماید: وَقِفُوهُم اِنَهُم مَسُلُون؛ آنان را نگه دارید، متوقف سازید، چرا که باید مورد بازرسی و بازپرسی قرار گیرند (صافات: آیه 24)، و از همین روی از حضرت محمد مصطفی (ص) نقل شده است که: در روز قیامت به فرمان خداوند پل صراط کشیده می شود، و آن هفت موقف (ایستگاه بازرسی) خواهد داشت و در هر بازرسی، در مورد چیزی از افراد سوال می گردد که آن سوال ها عبارتند از:
1- از ولایت علی (ع) و محبت اهل البیت (ع)؛
2- از نماز؛
3- از زکات؛
4- از روزه؛
5- از حج؛
6- از جهاد؛
7- از عدل و عدالت.
 

در ادامه پیامبر (ص) می فرمایند: و در هر موقفی از آنچه می پرسند، اگر نتوانید جواب دهید، از همان جا به جهنم پرتاب می گردید و اگر درست پاسخ دهید، با سرعت زیاد از آن جا عبور می نمایید، و همچنین در روایات متواتری نقل شده است که هنگامی که روز قیامت برپا می گردد و صراط بر روی جهنم گسترانده می شود، هیچ کس نمی تواند از آن عبور کند (به سوال های مواقف صراط پاسخ دهد)، مگر این که جوازی در دست داشته باشد که در آن ولایت امیرالمومنین علی (ع) ثبت شده باشد.

پارسا پسندیده بازدید : 19 جمعه 25 بهمن 1392 نظرات (0)

(بسم الله الرحمن الرحیم)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1- بینش عمیق

یاران امام مهدی (علیه السلام) از بینشی عمیق و ژرف، نسبت به خداوند، امام، انسان و هستی برخوردارند:

الف) بینش عمیق نسبت به حق تعالی

اساسی‌ترین ویژگی یاران امام مهدی (علیه السلام)، معرفت عمیق نسبت به خداوند متعال است. این معرفت آن چنان استوار است که نه شبهات در آن خللی ایجاد می‌کند و نه تردیدها و شک‌ها در حریمش راه می‌یابد. امام علی (علیه السلام) می‌فرمایند:

«رجالٌ مؤمنونَ عَرَفُوا اللهَ حقَّ معرِفَتهِ و هم أنصارُ المهدی فی آخرِ الزمان»؛[1] «مردانی که خدا را آن چنان که شایسته است، شناخته‌‌اند، و آنان یاوران مهدی (علیه السلام) در آخرالزّمان‌اند.»

همچنین امام صادق (علیه السلام) در وصف یاران امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف می‌فرمایند:

«رجالٌ کأنَّ قُلوبُهم زُبُرَ الحدیدِ لایَشُوبُها شکٌ فی ذاتِ اللهِ أشدُّ مِنَ الحَجَر»؛[2] «آنان مردانی‌اند که گویا دل‌هایشان پاره‌های آهن است و از سنگ سخت‌ترند و هیچ تردیدی در ذات خداوند ندارند.»

این باور آن قدر با صلابت و استوار است که مرارت‌ها و مصیبت‌ها، در آن خللی ایجاد نمی‌کند و بلاها و امتحانات، آرامش آن‌ها را به تلاطم نمی‌افکند و شبهات و سؤالات در آن رخنه‌ای ایجاد نمی‌کند. آنان، از سرچشمه‌ی توحید ناب، سیرابند و به حضرت حق- آن چنان که شایسته است- اعتقاد دارند. امام علی (علیه السلام) در این‌باره می‌فرمایند:

«فَهُمُ الّذینَ وحَّدوا اللهََ حقَّ تَوحیدهِ»؛[3] «آنان به وحدانیت خداوند، آن چنان که حق وحدانیت اوست، اعتقاد دارند.»

 

حرم دل‌هایشان را بت‌های نفس، ثروت، و مقام نیالوده و در آن حریم امن، جز خداوند حضور ندارد. نتیجه‌ی این بینش عمیق، ایمان و تقواست. این دو را هم در چهره‌ی عبادت‌ها و راز و نیازشان می‌توان دید و هم در آیینه‌ی تلاشی که در طریق عبادت و بندگی حضرت حق دارند.

پارسا پسندیده بازدید : 10 جمعه 25 بهمن 1392 نظرات (0)

78574608327354114440.jpg

 

 

 

 

 

 

«شعر امام زمان»

 

اي آنکه در نگاهت حجمي زنور داري

کي از مسير کوچه قصد عبور داري؟

چشم انتظار ماندم، تا بر شبم بتابي

اي آنکه در حجابت درياي نور داري

من غرق در گناهم، کي مي کني نگاهم؟

برعکس چشمهايم چشمي صبور داري

از پرده ها برون شد، سوز نهاني ما

کوک است ساز دلها، کي ميل شور داري؟

در خواب ديده بودم، يک شب فروغ رويت

کي در سراي چشمم، قصد ظهور داري؟

 

تعداد صفحات : 4

درباره ما
Profile Pic
موج ظهور
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما درباره این وبلاگ چیست؟
    نظرر
    آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 238
  • بازدید کلی : 1,662